copywriter 2.0

copywriter 2.0

Groupon, vart är ni på väg?

debattPosted by thewriteclub Tue, July 26, 2011 15:56:22

Jag har prenumererat på mail från Groupon rätt länge nu. Dels av nyfikenhet och dels för att man så klart vill göra ett kap om det går. Man får ofta rabatter som motsvarar halva priset. Jag kan inte påstå att jag direkt storshoppat. (Handlat en enda gång) Men det har ändå varit lite kul att hålla lite koll på de där mailen som innehållit allt från spabehandlingar, massage, hotell, resor och så vidare. Ganska bra erbjudanden helt enkelt. Men så under försommaren började erbjudandena bli lite märkliga. Lite rabatt på en kaffe här, lite rabatt på en pasta där. Ganska menlösa erbjudanden skulle jag vilja säga. Så jag började tappa intresset litegrand. Oftare och oftare bara kasta grouponmailen i soporna olästa. Men jag ville ändå inte avbeställa. Fråga mig inte varför, människans sug efter "klippet" är stort antar jag. Men så en dag så rann det över. En sista droppe gjorde att jag bara var tvungen att avbeställa hela skiten. Och det är copyn. För någon vecka sedan ändrades den radikalt och blev i bästa fall vitsig, i värsta fall direkt schauvinistisk. Vem skriver de här texterna? Jag ser genast framför mig en 60+-farbror som tycker han är lite förnumstig.

Det är möjligt att jag är känslig, men plötsligt kändes Groupon helt enkelt som ett osympatiskt företag. Så Groupon börjar alltså vara ett osympatiskt företag med halvdana erbjudanden. Och jag för min del vill inte stötta det. Läs texten nedan och se vad ni tycker.

  • Comments(0)//copy.thewriteclub.se/#post16