copywriter 2.0

copywriter 2.0

Med lovebombing som strategi

debattPosted by thewriteclub Wed, March 09, 2011 11:41:23
Att man ska vara snäll mot sina medmänniskor borde vara relativt självklart. Men har du tänkt på att det faktiskt kan vara grunden i en företagsstrategi...?


Det finns massor med konstiga fördomar om att man måste vara stenhård, nästan känslokall och beredd att gå över lik för att driva företag. Vilket bulls***. Seriöst.


Att det finns osympatiska människor i företagsvärlden beror på att det gör det överallt. Men det är ingen regel. Det kan inte vara en regel. Oavsett om man kallar det för nätverkande, socialt kunnande eller vad som helst, så tror jag de flesta av oss vill bli behandlade som man behandlar andra. Att det dessutom faktiskt kan vara nyckeln till högre konvertering, bättre lönsamhet och ökad kännedom borde vara självklart. Ett bra exempel på snällstrategi är när Wonderland PR bloggade om mitt företag för ett tag sedan.


Först blev jag glad. Både som människa och entreprenör. Sedan fermenterade sig glädjen och blev en positiv grundinställning till Wonderland PR. Jag blev intresserad av företaget. Jag insåg att företaget är både kompetent och sympatiskt. Jag började prata om det bland mina nätverk. Och nu bloggar jag dessutom om det.

Blogginlägget finns att läsa här:

http://frokenrhodin.se/the-writeclubs-founder-paivi-korhonen-nominated-for-beautiful-business-award


Lovebombing ger helt enkelt lovebombing tillbaka. Och mer win-win än så blir det nog inte.


Kärlek till er alla och peace out så länge!


P.S Du kan följa Wonderland group på Facebook. D.S

  • Comments(0)//copy.thewriteclub.se/#post7